Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Owsiana

Zalecany czas: 2 dni | Stracona waga: do 2kg | Rygorystyczność: Duża | Jadłopis na stronie: Nie

W internecie możemy znaleźć różne rodzaje diety owsianej. Najbardziej znanym i skutecznym jest plan który trwa 1-2 dni, podczas których będziemy jeść dziennie około 5-6 posiłków. Naszym głównym i zarazem jedynym daniem będzie jak łatwo się domyślić owies pod postacią owsianki. Dieta należy do kuracji ,,weekendowych,, decydując się na nią możemy się liczyć ze spadkiem 1 kg na dobę. Pierwszy posiłek jemy zaraz po przebudzeniu następne spożywamy 2-3 godzinnych odstępach. Podczas diety nie słodzimy herbaty ani kawy, rezygnujemy także z napojów które zawierają cukry ( oranżada, cola ) staramy się pić minimum 1-5-2 litry nie gazowanej wody dziennie.

 

Zalety i Wady

 

Owies który jest kluczowym posiłkiem w diecie zawiera bardzo dużo błonnika, który pęcznieje w żołądku sprawiając iż nie czujemy się głodni. Płatki owsiane ponadto są bardzo bogate w ważne i cenne pierwiastki jak magnez, cynk, żelazo, wapń, potas oraz witaminy B, E, i PP. Kolejnym plusem jest to że owies obniża poziom cukru we krwi i cholesterolu a także zawiera dużą ilość przeciwutleniaczy oraz jest doskonałym źródłem węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym. Oprócz właściwości zdrowotnych diety owsianej jej dużym atutem jest to iż jest dziecinnie prosta w przygotowaniu oraz bardzo tania, co sprawia że jest dostępna dla każdego. Na jej korzyść przemawia również to iż jest krótka i można powtarzać ją np. co drugi weekend. Jedynym minusem diety jest jej monotonność. Niektórzy twierdzą że jest po prostu nudna i łatwo można się do niej zniechęcić.

 

 

Przepis na owsiankę

Składniki
  • 7 łyżek płatków owsianych
  • 2 litry nisko tłuszczowego mleka

Mleko gotujemy, wrzucamy płatki owsiane. Zupę dzielimy na 5-6 równych porcji. Oprócz zupy dozwolone jest także spożywanie płatków i otrąb wymieszanych z jogurtem naturalnym.





Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu

Wszelkie prawa zastrzeżone.
Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie.