Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Ryżowa

Zalecany czas: 14 do 21 dni | Stracona waga: do 10kg | Rygorystyczność: Duża | Jadłopis na stronie: Nie

 Dieta ryżowa jest mało znanym w Polsce programem żywieniowym a na świecie ma opinie jednej z najbardziej skutecznych diet. Została opracowana przez dr Waltera Kempnera już w 1934 roku. Badał on wpływ różnego rodzaju produktów i pokarmów na organizm człowieka i jaki wpływ mają one na choroby jak cukrzyca czy nadciśnienie. Doszedł do zaskakujących wyników. Otóż u osób spożywających duże ilości ryżu i posiłków na ich bazie, schorzenia te występują rzadziej. Autor skomponował więc kuracje opartą na ryżu owocach oraz witaminach a także sokach. Od lat 40 XX wieku program Kempnera zyskiwał coraz więcej zadowolonych osób. W USA do tej pory jest ona stosowana w leczeniu chorób przewlekłych. Kuracja jest obecnie cenionym oraz skutecznym i sprawdzonym programem dietetycznym. Podczas jej trwania możemy zrzucić nawet 10 kilogramów!!.

 

Ogólne założenia diety

 Kuracja ryżowa jest dosyć restrykcyjna, bowiem w trakcie jej trwania będziemy spożywać tylko około 1000 kalorii. Lecz pomimo tego iż jest dietą mało kaloryczną nie będziemy odczuwać głodu. Zawsze będziemy syci oraz pełni energii. Głównym składnikiem jest oczywiście ryż, którego sekretem jest to iż dzięki temu iż ma w sobie dużo ilości potasu i mało sodu skutecznie usuwa nadmiar wody z naszych tkanek. Dodatkowo uruchamia równowagę kwasowo-zasadową co ułatwia trawienie. Magnez w nim zawarty powoduje u nas uczucie sytości. Kolejnym składnikami jakimi musimy uzupełnić naszą dietę są.

 

  • Mięso (białe)

  • warzywa

  • owoce

  • ryby

  • produkty zbożowe (tylko grubego przemiału)

  • rośliny strączkowe oraz słoneczniki

  • drożdże

  • orzechy

 

Musimy dopilnować tylko by te produkty były bogate w witaminy ( B1 ). Konieczne jest by z naszych posiłków do minimum wyeliminować sól, ryż oraz warzywa należałoby gotować bez soli. Ona zatrzymuje wodę w naszym organizmie przez co zwiększa się nasz apetyt. Program ryżowy dopuszcza stosowanie drobnej przekąski wciągu dnia. Musi się one składać z owoców lub 1-2 kromki pieczywa chrupkiego. Mały jogurt jest także dozwolony. Ważne jest picie także dużej ilości płynów minimum 2 litry dziennie, najlepiej żeby to była woda lecz dozwolona jest także kawa, herbata i soki Znów musimy pilnować by nie były one słodzone. Główne zalety diety ryżowej to, to że jest bogata w różnego rodzaju składniki odżywcze jak witaminy, błonnik oraz magnes dzięki niej nasz organizm z łatwością jest wstanie zachować właściwy dla nas poziom cukru we krwi. Ponadto Błonnik w niej zawarty odgrywa ważną role, wpływa korzystnie na prace jelit i ma wpływ na usuwanie toksyn powstałych w trakcie trawienia. Oprócz tego obniża cholesterol i wpływa na poprawę stanu naszego serca. Ma także wpływ na nasz żołądek, skutecznie go wypełnia lecz ten nie jest wstanie go przetrawić efektem jest to że nie czujemy głodu. Dietę możemy stosować dwa do trzech tygodni a powtórzyć możemy dopiero po upływie 3 miesięcy. Jeśli byśmy chcieli z niej korzystać dłużej musimy skonsultować to z lekarzem bądź dietetykiem.

 

Przykładowe Menu diety ryżowej:

Dzień 1 
  • Śniadanie: ryż z bananem
  • II śniadanie: 1 kromka ciemnego chleba z miodem, sok pomidorowy
  • Obiad: Garnek warzyw z ryżem na wołowinie
  • Podwieczorek: kilka kawałków arbuza
  • Kolacja Risotto: z pieczarkami, czosnkiem i cebulą.
Dzień 2
  • śniadanie: ryż z jabłiem i cynamonem
  • II śniadanie: wafle ryżowe
  • obiad: Ryż basmanti z pstrągiem (100g), herbata zielona
  • podwieczorek: grejpfrut
  • Kolacja: ryż z warzywami, sok owocowy
Dzień 3
  • śniadanie: ryż z owocami, kawa bez kofeinowa
  • II śniadanie: jogurt naturalny
  • Obiad: ryż z tuńczykiem, sok owocowy
  • Podwieczorek: Garść orzechów
  • Kolacja: ryż z warzywami sok warzywny
Dzień 4
  • śniadanie: ryż z warzywani, kawa bez kofeinowa
  • II śniadanie: pieczywo chrupkie z miodem
  • Obiad: ryż z owocami morza, herbata zielona
  • Podwieczorek: Pomarańcz
  • Kolacja: ryż z mixem owoców i warzyw sok owocowy

Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu

Wszelkie prawa zastrzeżone.
Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie.