Sprawdzona Dieta
Wstęp Wyszukiwarka diet Tabele dietetyczne


Dieta 1000 kalorii Dieta Atkinsa Dieta Bananowa Dieta Grejpfrutowa Dieta Jabłkowa Dieta Jogurtowa Dieta Kapuściana Dieta Kopenhaska Dieta Lekkostrawna Dieta Mayo - Jajeczna Dieta Mleczna Dieta Montignaca Dieta Orientalna Dieta Owocowa Dieta Owsiana Dieta Ryżowa Dieta South Beach Dieta Śródziemnomorska Dieta Strukturalna Dieta Warzywna Dieta Wątrobowa Dieta Wegetariańska Dieta Ziemniaczana

Dieta Warzywna

Zalecany czas: 5 do 10 dni | Stracona waga: 3 do 5kg | Rygorystyczność: Średnia | Jadłopis na stronie: Nie

Kuracja warzywna jest idealną propozycją dla osób którzy chcą szybko i skutecznie zrzucić niezbędne kilogramy. Dieta trwa od 5 do 10 dni podczas których będziemy spożywać tylko warzywa. Dzięki programowi warzywnemu zrzucimy nie tylko zbędne kilogramy ale także zregenerujemy i oczyścimy nasz organizm. Założenia kuracji są proste, trwa ona od 5 do 10 dni i nie ma od górno ustalonej ilości posiłków które musimy spożyć dziennie. Warzywa są takim pokarmem który praktycznie możemy konsumować do woli ponieważ mają mało kalorii a dużą zawartość błonnika. Rola błonnika jest kluczowa w tym programie żywieniowym, przyspiesza on przemianę materii ponad to: czyści przewód pokarmowy, wspomaga pracę jelit, zmniejsza poziom cholesterolu, zmniejsza ryzyko nowotworu. Oprócz warzyw dietę należy wzbogacić także w małych ilościach produktami bogatymi w ważne składniki, robimy to stopniowo po kilku dniach od rozpoczęcia. Dodać możemy nabiał w postaci masła, maślanki bądź jogurtu naturalnego, a także w późniejszej fazie wprowadzamy około 125 g chudego mięsa/gotowanej ryby oraz 100g chleba razowego. Nie zapominamy o piciu nie gazowanej wody. Jej spożycie powinno oscylować w granicy 1-5-2 litrów minimum dziennie a najlepiej więcej. Dozwolone jest picie kawy oraz herbaty lecz należy zachować przy tym rozsądek. W kuracji warzywnej nie liczymy kalorii jest to zapewne jej duży plus. Dzienne będziemy musieli spożyć minimum 500g warzyw. Urozmaiceniem może być robienie posiłków w różnych postaciach, warzywa możemy dusić, gotować, blanszować a nawet jeść surowe. Możemy także przyprawiać je różnego rodzajami przyprawami ( pieprz, sok z cytryny, przyprawy ziołowe naturalne ). Do naszego menu wybierajmy najbardziej wartościowe i bogate w witaminy warzywa by dieta była jak najkorzystniejsza. Krótka lista wartościowych warzyw, z których możemy skorzystać w trakcie diety: kapusta (wszystkie rodzaje), czosnek, sałata, rzodkiew (wszystkie rodzaje), brokuł, kalafior, por, marchew, cebula, pietruszka, seler, ogórek, burak ćwikłowy, rzepa, kalarepa, jarmuż.

 

Zalety

 

Plusami kuracji warzywnej jest to iż oczyszcza organizm i zapewnia mu ważne witaminy oraz składniki mineralne. Kolejnym atutem jest to iż jest bardzo prosta, łatwa i tania w przygotowaniu. Ponadto nie jest monotonna dzięki temu iż każdego kolejnego dnia możemy jeść inne warzywa i to w takich ilościach by zaspokoić swój głód. Realizując założenia diety warzywnej nie będziemy chodzić głodni a zatem zapewne dotrwamy do jej końca. Dzięki programowi warzywnemu będziemy wstanie stracić nawet od 3 do 5 zbędnych kilogramów.

 

Wady

 

Jak każdy inny program dietetyczny tego typu i dieta warzywna ma swoje minusy. Kuracja z pewnością jest bardzo zdrowa i pomimo tego że zaopatruje nasz organizm w ważne witaminy i minerały nie dostarcza ważnych składników dlatego nie powinno się przekraczać zalecanego 10 dniowego cyklu. Efektem jej stosowania może być po kilku dniach uczucie senności i zmęczenia, ponieważ dieta jest nisko energetyczna. Po jej zakończeniu może także wystąpić efekt jo-jo ( w trakcie trwania dostarczamy mało kalorii ) dlatego gdy już uda nam się zakończyć program należy stopniowo wprowadzać kaloryczne posiłki.

 

Jadłospis diety warzywnej

Dzień 1 

  • Śniadanie: sałatka z pomidora, ogórka sałaty z oliwą z oliwek i jajka

  • Drugie śniadanie: Sok ze świeżych warzyw

  • Obiad: tuńczyk z papryką, cebulą i pomidorem

  • Podwieczorek: jogurt naturalny

  • Kolacja: : gotowane na parze brokuły z dodatkiem oliwy z oliwek.

 

Dzień 2 

  • Śniadanie: sałatka ze świeżych warzyw

  • Drugie śniadanie: sałatka z pomidora, świeżej bazylii, 10dg sera mozarella – wszystkie składniki dokładnie wymieszaj i dodaj odrobinę oliwy i octu balsamicznego.

  • Obiad: warzywny gulasz z serem i oliwą z oliwek

  • Podwieczorek: jogurt naturalny z łyżką migdałów lub otrębami pszennymi albo owsianymi.

  • Kolacja: duża porcja warzyw

 

Dzień 3 

  • Śniadania: pasztet warzywny, kromka pieczywa chrupkiego,

  • Drugie śniadanie: warzywny koktajl. ( 3 duże marchewki, pół selera, niewielka cebula oraz pięć sparzonych i obranych ze skórki pomidorów z miksować)

  • Obiad: talerz zupy selerowej z fasolą, surówka z warzyw

  • Podwieczorek: sok ze świeżych warzyw

  • Kolacja: ziemniaki z pomidorami i papryką

 

Dzień 4 

  • Śniadania: kanapki z dwóch kromek chleba chrupkiego posmarowanych łyżką masła

  • Drugie śniadanie: sałatka ziemniaczana

  • Obiad: talerz zupy jarzynowej z cukinią, schab gotowany w warzywach około100 g

  • Podwieczorek: sok ze świeżych warzyw

  • Kolacja: miska kapusty kiszonej

 

Dzień 5 

  • Śniadania: omlet z warzywami,

  • Drugie śniadanie: kilka wafli ryżowych z miodem

  • Obiad: ryba pieczona z pieczarkami, ziemniaki gotowane

  • Podwieczorek: sok ze świeżych warzyw

  • Kolacja: pieczywo pełnoziarniste z miodem, sok z warzyw


Nadal zastanawiasz się czy ta dieta jest dla Ciebie?
Skorzystaj z naszej Wyszukiwarki diet.
Kalkulator BMI Kalkulator WHR Kalkulator PPM Kalkulator CPM Kalkulator spalania kalorii
Strona używa cookies
Kontakt Regulamin Serwisu

Wszelkie prawa zastrzeżone.
Materiał ten jest ograniczony prawami autorskimi oraz innymi prawami i nie może być kopiowany, publikowany i rozprowadzany w żadnej formie.